Srpen 2008

6. srpna 2008 v 9:09 | frama |  Vancouver-CAN
2.7. - 1.8.
Přátelé,
Intervaly se nám prodlužují, neb je léto (sem tam) a nebudeme přece sedět doma, škoda jen tedy, že jak jsme si všimli, Vás naše slavné videa moc neuchvátila....škoda. :)
Je tady pár informací pro skalní (příslušníky jakýchkoli jednotek aj.) přátelé kamarády a známé.
Nejdříve pár suchých faktů. Končíme tady s kolegou 4. měsíc pobytu a jak se říká "žijeme". Všechno to kvapné stěhování jsme přežili, docela se zabydleli a pořídili několik nezbytností do apartmá. (Většina naštěstí byla za cenu odvozu, což zařizovala naše na tomto místě pochválená spojka přes free stuff - Svatka) :) Prvních čtrnáct dní bylo fakt vedro k zalknutí, ale ono to už v práci uteče....navíc druhých čtrnáct dní už i prší...:) Tak to by myslím popisně stačilo....
První víkend navštěvujeme našeho původního zaměstnavatele tedy Earlsy, ale tentokrát v diametrálně jiné pozici :).....koukám, že tohle jsem Vám už ale psal...hehehe, byla to fakt nuda vůbec jsme se vlastně pořád nudili:
Další víkend někdo navrhuje podívat se na tu bájemi opředenou Grouse mt., ...no pěkná procházka. Jelikož je tento výšlapek velice známý a oblíbený - na vrchol vede lanovka a turistická cestička (neustále stoupající schody, které nekončí) věděli jsme, že neodoláme. Pokud jde tedy o mně plánoval jsem výstup spíše na nějaký všední pošmourný den, ale je pravda, že to bychom toho z hora moc neviděli.
Asi takto lanovka něco kolem 30CAD, nepřipadala v úvahu a výše zmíněný výšlap jsme pokládali, za ne tak strašný, jak všude popisovali. Tak nevím, asi nebyl...záleží na přístupu heh. Každopádně po těch schodech, co vedou nahoru, to bylo docela drsné (když vás předbíhají malé děti, důchodci aj.., pak zase předbíháte vy je a pořád dokola) pro info:
Length:
2.9 kilometres (1.8 miles)
Elevation Gain:
853 metres (2,800 feet)
- Base: 274 metres above sea level (900 feet)
- Summit: 1,127 metres (3,700 feet)
Statistics:
Annually, over 100,000 people hike the Grind™.
Average Time:
On average it takes up to an hour and a half to complete the hike.
For novice hikers, up to two hours is recommended.
Participants:
Hikers range in age from 7 to 90, with an equal male/female split.
Course Record
The official course record to date for men is 26:19 held by Michael Simpson set at the 2007 Grouse Grind Mountain Run®. For women, the record is 31:04 held by Leanne Johnston and set at the 2007 event. Unofficially (that is, a record set outside the annual Grouse Grind Mountain Run®) the course record is an amazing 24:22, set by two-time World Mountain Running champion Jonathan Wyatt of New Zealand. Jonathan set the record in June of 2004 while visiting Vancouver. The renowned runner has also participated in the Olympic Games and the Commonwealth Games
***** nevím jak s tím rekordem, ale zkoušel jsem místy trochu máknout a můj rekord je tedy ať nežeru skoro hodina, tak nevím. No možná kdybych měl po ruce více vody a nebo neměl batoh....tak bych pár vteřin ubral....hehe.
Náš holčičí rekord je krásná hodinka dvacet :) ale jinak cesta krásná...schody, schody, schody...stromy, stromy, stromy...a horko, horko, horko :).
Můžete zkouknout pár fotek, akce se celkem podařila, nahoře děláme pár vrcholových foto, a koukáme na frontu která čeká na lanovku nazpátek s kterou jsme taky tak nějak počítali - cena výborná 5CAD. Ivan naštěstí má nápad se jít trochu porozhlédnout na planinku nad lanovkou a tak objevujeme spoustu dalších atrakcí, medvídky, ptáčky, výhledy a také pravý vrchol pohoří na který se pro absolutní vyčerpání nepodívám (míněno ne tentokrát-není možné abych něco z té hodiny neubral - příště).
Tady by jsme podotkly...že mě Filip, takový sportovec-horolezec, velmi překvapil...na absolutní vrchol, který byl už asi jen 15 minutek a bez schodů dostali už jen dva "sportovci-horolezci" Svatka and Ivan.
Takže výlet se vydařil všechno klaplo a večer jsme se už i vlezli do zpáteční lanovky :)
Více jako obvykle:
Taky proběhli nějaké nedělní výlety k pláži, případně bruslařské supervýkony kolem Stanley parku. Nebylo to špatné, však taky moc bruslařů jako jsem já po Vancouveru neběhá, budu ale muset najít nějakou bližší trasu, i když tahle lemující moře je opravdu fajn.
-----------čekám nějaké komentáře k prac.týdnu, mně totiž napadá jen neustále vyjednávání o budgetu a po pracovní nákup chleba na další den.
FOTA - NO COMMENT
Víkend - Jedeme se podívat na Vancouverské Beverly Hills - Kitsilano (beach atd.). Nejříve ráno s Ivanem zakupujeme letájící "talíř", ať je co dělat, a pak už vyrážíme přískokama přímo na druhou stranu Vancouveru :) Cesta ubíhá dobře, místy mokrá...Trochu jsme se prošli, koukli na natáčení nějaké dost zvláštní (snad) reklamy na pláži při docela špinavém moři (bohužel nerozeznali jsme příliv ani odliv), ale dobře nevypadalo. Když jsme seznali, že slečna se už asi nesvlíkne, pokračujeme dál. Nakonec kotvíme přímo naproti Stanley parku a dokonce zkoušíme i náš letající talíř....paráda....Fota zde:
-------------týden: počítám náklady na akci Canada 08, není to úplně radostný pohled....vypadá to, že po výletě budeme muset asi taky ještě chodit do práce...a to všude psali, jak se ve Vancouveru pěkně žije hehe :) náklad 48*** CAD (každá hvězdička nemusí být číslo)......
.........komentář Ivan........(holky)
No zlatej důl to tu není, ale nebuďme materialisti, jak se říká "nevyděláš, ale zasměješ se...." :o)
Víkend - Jsou zakoupeny lístky na CFL a tak se těšíme co nám kluci nabídnou : BC Lions versus Montreal Alouettes, bohužel se mi nepodařilo zjistit, jaký bojový druh se jedná (měl by to být kohout :) Zahřívání v podobě roztleskávaček a polorozlitého Russel - piva, bylo trošku horší, ale čím déle jsme koukali na zápas tím to bylo zajímavější....heh. Pravda je, že jednu dobu prohrávali Lions 6 ku 32, ale nakonec vyhráli a viděli jsme i dva pěkný touchdowny, škoda jen, že lidi moc nepovzbuzujou, návštěva byla určitě přes 25tis.,jen holt v 50tis., kotli to není ono byť jsem byl příjemně překvapen dobrým výhledem. Jen to pivo jsem si skoro celý vylil...:)
No s tím fanděním trošku zaostávaj....borci se snažili rozjet mexické vlny, ale jelikož fanoušci měli co dělat s kupou jídla, co měli na klíně, tak se jim asi nechtělo vstávat....pak se jim to přece jen povedlo a asi sami z toho byli v šoku a nevěděli, kdy skončit...
Sobota - jdeme se podívat na ohňostroje, po menším kufrování v našem oblíbeném Kitsilanu dorážíme několik málo minut před začátkem na pláže, kde se holky vhrnuli až téměř k nejlepším pozicím, jelikož celé pláže byly v obležení lidí...otvíráme Molsny...a koukáme.......
V neděli jedeme s Janou zkontrolovat jeden bazar s ojetinama, jelikož výlet se blíží a i nákladový propočet jasně říká, že auto (které bude jezdit) se vyplatí. Došli jsem několik málo minut po otevíračce a tak máme trochu času zkouknout nabídku. Jdeme po naší vyhlédnuté značce - Dodge Caravan - nějaké tady mají a tak nám ochotou čišící obchodník startuje asi 3 stroje, jeden začal pokuřovat už s nastartováním, druhý měl škrábanec a prasklé přední sklo, tak byla volba celkem jasná. Hned nás hnal na projížďku....tak proč ne, nastupujem - bravurně řadím domnělý první rychlostní stupeň a auto se skutečně hnulo kupředu, prodavače se ještě táži co znamenají ukazatele DNB a vyrážíme. Projížďka v pohodě, blbnou blikačky, ale jinak jede. Domlouváme se, že to bude za 3tis., s daní z původní ceny 3,5tis bez daně....no nevím...zas tak jsme se nehandrkovali, každopádně ze mě dostal zálohu 300 CAD, která mně moc nepotěšila. Doma pak všechny seznamujeme s dojmy, jelikož Ivan se Svatkou byli v práci.
---------------Pracovní týden na houby, jak se to vezme prší víc, čí míň, tak toho moc nenaděláme :) V úterý vyrážíme s Ivanem po bazarech a koukáme, po našem Dodgyi...No bohužel při tom ještě pršelo a tak jsme jak napůl vodníci., Po návštěvě několika bazarů v naší cen. relaci a několika zhola mimo naši relaci se k mému potěšení rozjíždíme do Richmondu mrknout na zamluvený stroj. No byl nejlepší. Máme strach, aby vydržel jezdit, těžko říct za kolik ho budeme schopni prodat, ale už je náš. Vínově červený Dodge Caravan 97´. Fota dodáme v zápětí. Info pro koupi: v kostce
- Smlouva o koupi - přepis majitele - (bazaru)
- Registrace (pozn. značka) a nejdůležitější pojistka(jako u nás povinné ručení), vyřízeno na místě včetně pozn. značky (vyřizuje AUTOPLAN - dealer, v bazarech většinou přítomný zástupce). naše . - 334 - JTN -
- Jediné co dokladuje tech., způsobilost auto je AirCare - jakési emise, taktéž dokladuje při registraci, víceméně však nikoho nezajímá, včetně prý policistů. Nemluvě už tedy vůbec o jakési technické.....prostě jezdíš, dokud jezdíš.
--------------Týden - prší, někdy i přestává....., vypadá to na pracovní víkend.,.....a tak dále....