14_20.9._BANFF, JASPER, WHISTLER_a my

21. září 2008 v 7:53 | frama |  Vancouver-CAN
10.9.
Vancouver, probouzíme se tak nějak jak to šlo., Jedeme do Stanley Parku na delfíny. Nějak se mi nechce, tak si beru poznámky a jdu raději tvořit deník do parku. Z parku se vracíme po dálnici a jediné co nás zaujalo, byla pravá středeční zácpa na dálnici. :) Ale pořád to jelo, takže vše ok. Večer kalkulujeme náklady a připravujeme se na víkendovku na Vancouver Islandu.
...něco málo k akvárku, páč Fido se k nám nepřipojil a musím říct, že udělal za ty prachy asi dobře:)...Asi deset minut po příchodu do akvarka byla delfíní show - to bolo fajn. Skákalo sa, potápělo a prostě po delfínsku blbo - pěkné. Jinak nějaké ty mořské obludy...nebylo to zlé ale čekal jsem nějak víc. Su nějaký náročný asi:) Pěkné byly medúzky viz. fotos. Pohodové mořské vydry plavajíce na zádech a ohřívající se na slunku. Jo to bych bral:) Motýli volně poletující kolem vás - se divím že je jim ještě nikdo nesestřelil. A tak dobré to bolo....
11.9.
Budíček v 7:15 moc nenadchl, zrychlený přesun do přístavu, ale proběhl v pořádku a dlouho před 10:40 jsme v přístavu Horseshoe odkud nám to letí do Nanaima. Cesta v pořádku, trochu si fotíme, koukáme a čekáme co bude dál. Nanaimo nás překvapilo, jako malinké městečko, kde se ale už začíná stavět druhý mrakodrap. :), je pěkně, tak jen procházíme město, jdeme do přístavu dáváme svačinky a všechno vypadá fajn...je opravdu pěkně tak se rozhodujeme se vydat rovnou na pláže Tofina. Dorážíme večer a ubytováváme se zatím za největší obnos vůbec na plážovém campu. Hned se jdeme kouknout, jak to tady vlastně to moře vypadá a jelikož vypadá dobře nechávají se ihned něktří strhnout k sběratelské vášni :). Guláš, a spát.
Burnaby Lougheed - Horseschoe - Nanaimo - Tofino
cca.250km
12.9.
Beach DAY...od rána se všichni těšíme, je krásně, slunko se může zbláznit, tak proč ne. Procházíme Tofino, sezóna končí, tak je to určitě přijemnější pohled na Tofino. Něco nakupujem a už už aby jsme byli na pláži. Zastávka ještě ne cípu Tofina v menším parku, kam nás pán pustil, přesto že tam zrovna spravoval schody k pláži a cesta byla uzavřena...
Ještě před pláži se ubytováváme v jiném campu "U letiště"v kterém oproti včerejšku není ani noha a stojí o něco míň. Pak oběd na pláži a jsme tam. Odvážlivci se pouštějí do vln, voda je však solidně studená. Konečně jsme provětrali frisbee. Před večerem mrknem na vyhlídovku u bývalého Radar Hillu(bohužel není nic vidět) ale peknééé :)))) a koukneme na jiný kousek pláže. V campu dávámé nějaké pivíčka a párečky. Dokonce máme i pár sousedů.
...plážová pohoda se vším všady, sem tam zahlídnem i nějaké oné surfaře,ale vlny v ten den nic moc, tak zas to nebyl žádný zázrak-škoda. Opalovačka, stavění želvy a jiné plážové kratochvíle. Škoda tej zimné vody....
Tofino - Long Beach -
cca. kousek
13.9.
Cesta zpět směr Nanaimo se proměnila v zoufalé hledání KFC, ptáme se všude na benzínkách, pocestných, místních....projíždíme Parksville křížem, krážem...ale nic. Odhodláváme se pře ukrutný hlad dojet až do Nanaima, míjíme nákupní střediska jako prase, ale nic. Zastavujeme až u jednoho Drive-Thru, už skoro v Nanaimu a s úlevou si objednáváme 30 kousků kuřete, které v kousek u moře na pěkném posezení, které bylo bohužel napadeno tlupu hladových vos, neuvěřitelně rychle pojídáme a nenecháváme tedy vosám šanci. :) trochu zrelaxujem a vyjíždíme za město. Kousíček na ním odbočujeme k jednomu campu u moře, který se opravdu povedl. Místo na útesu nad zálivem, vybíráme po zralé úvaze, luxus sociálek v tomhle campu bych chtěl mít doma :) K večeru jdeme mrknout na výhledovku u campu - a zachycujeme celé Nanaimo. Pak již klasika. Chudáka Filipka obírají u Pockeru a jde se spát. Málem bych tedy zapomněl na dva otravné dědky, kteří přišli ještě na pocker...děsní otravové...kdo to asi byl. heh :)
...ta cesta za žrádlem - KFC - mě málem zabila a myslím, že daleko od smrti z hladu nebyli ani ostatní...když člověk potřebuje KFC tak je všade Mekáč a naopak...naschvály, samé naschvály:)...
Tofino - Parksville - Nanaimo
cca. 220 km
14.9.
Vyjíždíme směrem na Victorii. Je to jen kolem 100, tak jsme tam co nevidět. Město nás hned na začátku překvapuje oproti Nanaimu je podstatně větší...tak tedy vítejte v hl. městě BC - Victoria. Parkujeme u parčíku a vyrážíme neomylně k parlamentu. Fotíme, koukáme na přístav, relaxujem. Pro zevrubné prohlíce přístavu se chytáme myšlenky se trochu projet po vodě, zapujčujem kayaky a každý si zanámořníkuje v Victoria přístavu, je to docela sranda kolem přístávají vodní letadla a dokoce jedna posádka zahlédla prý snad i mořskou vydru....My ostatní jsme se museli spokojit s krmením lachtanů v přístavu. Docela dobrý dojem na nás Victoria zanechala, menší uličky, zahrádky venku..fajn. Tak někdy příště. U parčíku dáváme rychlou večeři a valíme na poslední trajekt do Swartz Bay. Jsme tak za chvilku a tak víme, že se asi vlezem. Souždění cca. 40min. nás nerozhází. Hrajeme pockera a tak to zase uteklo, podobně jako celá naše výprava. Doma jsme někdy hodně po půlnoci.
...Viktorka se povedla...očekával jsem nudu šeď ale naopak. Pěkné centrum s přístavem. Hospůdky, živá muzika na ulicích, pohodová přístavní nálada. Opravdu moc příjemný město. Nedivím se, že sem tam dle průvodce "sletávají" důchodci na své podzimy života:)...
Parlament také fotogenický - však viz fotos:) Pěkný ukončení našeho toulaní po zemích kanadských a příznačne v hlavním měste Britské Kolumbii...
- Trasa - ¨
Nanaimo - Victoria - Swartz Bay - Burnaby Lougheed
cca.170km
Takže díky.
Celá výprava ve složení Ivan - Svata, Zdenek - Jana, Filip dorazila zpátky do místa startu. Výprava končí, ale naše heslo zní jasně " když něco končí - nevadí - něco nového začíná" a navíc vzpomínky zůstanou. V upomínku vepsal - ® Filip a taky kolega Ivan
Najeto cca. 4500 km, a nachozeno o něco méně.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.